Jumaat, Mei 08, 2009

POLITIK PERAK

Ini satu petikan dari akhbar Harakah :
KOTA BHARU, 7 Mei (Hrkh) - Tindakan Menteri Besar kudeta Barisan Nasional Perak, Dato' Dr Zambry Abdul Kadir melantik Speaker baru, Dato' R Ganesan dianggap sebagai terbatal dan tidak sah.
Malangnya biar pun tindakan itu tidak sah, namun pihak keselamatan dikatakan bersekongkol dengan kerajaan 'haram' dengan mengusung keluar Speaker, V Sivakumar ke tempat yang tidak diketahui.
Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri Kelantan, Mohd Zaki Ibrahim berkata, tindakan wakil rakyat BN melantik Speaker baru, ketika Speaker lama masih ada adalah menyalahi peraturan.
Katanya, Speaker tidak boleh dilucutkan jawatan seperti yang dilakukan Adun BN di Perak memandangkan V Sivakumar belum meletak jawatan.
"Ini bermakna jawatan Speaker belum lagi kosong. Saya hairan mereka menggunakan peraturan mana tiba-tiba melantik Speaker baru ketika Sivakumar masih berada di atas kerusinya.
"Ini secara jelas mencabul undang-undang yang tidak pernah berlaku dalam sejarah moden Malaysia sejak mencapai kemerdekaan. Ini sesuatu yang cukup mengaibkan," katanya di sini.

Komen:
Siapa orang ini hendak cuba buat keputusan tentang negeri Perak punya hal? Tidak logik betul hendak campur urusan orang lain. Urusan sendiri pun tidak selesai, ini hendak memporak-perandakan orang pulak? Jangan samakan Kelantan dengan Perak. Kelantan lain... semuanya ikut bendul. Kita dekat Perak , semuanya proaktif. Yang logiknya, PR sudah kehilangan majoriti – ikut lah peraturan. SUDAH HILANG MAJORITI DALAM DUN PERAK. Apa lagi tunggu, jadilah PEMBANGKANG. Itu yang penting sekali difikirkan.. bukan soal speaker kena letak jawatan. Ini berdegil, tidak mahu keluar sampai masa rehat pun tidak berganjak dari kerusi .... nak tergelak pun ada...

Tak usahlah buat hairan... Peraturan sekarang, PR sudah hilang majoriti apabila 3 orang ADUN telah menyatakan BEBAS... Awat lah bodoh sangat.. Tak usahlah cakap pasal sejarah..Kalau nak sebut sejarah, mana ada Persidangan Dewan Bawah Pokok, mana ada ADUN dipecat sesuka hati....

LU FIKIRLA SENDIRI...

Tiada ulasan:

ABLEWISE

AdBrite

Your Ad Here
MoreNiche Affiliate Program