Khamis, Disember 03, 2009

MUDAH NYE CERITA

DAP mohon maaf pijak foto YB Bebas


Akui kesilapan harap ia tak berulang.

Pernahkah suatu perkara yang hendak dilakukan, difikirkan semasak-masaknya? Terlintas kah di fikiran seseorang apabila melakukan sesuatu itu akan mengguriskan perasaan seseorang? Seseorang yang buta hati dan akal sahaja, selalu melakukan sesuatu itu tanpa memikirkan orang lain. Umpamanya, kita sebagai penghuni sesebuah kediaman, lazimnya akan sedaya upaya untuk menjaga hati jiran, biarpun kadang-kadang kita tidak pernah bertegur-sapa sepanjang hari ( sibuk dengan tugas). Kalau anak-anak kita membuat bising, kita akan melarang mereka kerana jiran sebelah hendak berehat atau tidur. Ini adalah soal menghormati dan menjaga "privacy".

Apa yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin atasan DAP adalah amat memalukan. Memijak gambar...Kenapa? Kerana mereka ini telah keluar dari parti dan menjadi YB Bebas. Negara kita Malaysia, mengamalkan politik kepartian yang bebas. Setiap orang bebas memilih parti politik yang DISENANGI DAN DISAYANGI. Pemilihan ini mungkin didasari oleh perjuangan yang dibawa oleh parti berkenaan. Atau, mungkin kerana soal keikhlasan pemimpin dan perjuangan.. mungkin kerana penyelewengan yang dilakukan menyebabkan seseorang beralih. Jadi, KENAPA LAH TINDAKAN MENGHINA MEREKA DILAKUKAN SEDEMIKIAN RUPA???

Tapi, yang amat menyedihkan, mereka begitu mudah sekali memohon maaf. Cukup senang, menyelesaikan masalah. Jelas di mata sekarang, inilah bentuk peribadi pemimpin-pemimpin yang dilaung-laungkan untuk memerintah negara. Marilah kita berfikir dengan mendalam..

BUDAYA MELAMBANGKAN PERIBADI..



Sebuah kenyataan daripada akhbar:
"Kita minta maaf kepada rakyat Malaysia yang tertsinggung dan mengaku membuat salah. Ini adalah kenyataan terakhir kita berhubung isu ini dan berharap ia akan selesai." (Mr.N)

Tiada ulasan:

ABLEWISE

AdBrite

Your Ad Here
MoreNiche Affiliate Program