Isnin, Februari 23, 2009

CERITA MENGARUT

INI CATATAN DARI BERITA HARIAN. APA NAK JADI TAK TAU LA...PEMBANGKANG NI PANTANG BOLEH KUASA SIKIT, MACAM-MACAM DIA ORANG NAK BUAT. ENTAHLAH...BILA NAK SELESAI. MENGARUT SUNGGUH



Pakatan Rakyat Perak mohon sidang khas DUN

IPOH: Selepas menggantung tujuh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Barisan Nasional (BN), Pakatan Rakyat kini cuba memohon perkenan Sultan Perak untuk mengadakan sidang khas Dewan Undangan Negeri (DUN) secepat mungkin bagi membuktikan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin masih sah sebagai Menteri Besar.

Surat permohonan untuk mengadakan sidang khas DUN itu dihantar oleh Speaker DUN, V Sivakumar, kepada Sultan Azlan Shah, minggu lalu.

Mohammad Nizar berkata, sidang khas itu bertujuan membolehkan Adun BN atau Pakatan Rakyat mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap dirinya sendiri.

“Usul tidak percaya pada pada sidang khas itu dapat menentukan siapa yang mendapat undi majoriti. Itu yang ada dalam peraturan... perkiraan sama ada Menteri Besar ini mendapat sokongan majoriti atau tidak,” katanya kepada pemberita sebelum meninggalkan kediaman rasmi Menteri Besar di sini, pagi semalam.

Mohammad Nizar mendakwa Pakatan Rakyat kini menguasai majoriti dalam DUN dengan 28 Adun, berbanding 21 BN berikutan penggantungan Menteri Besar, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir dan enam Exconya, manakala tiga Adun dari Pakatan Rakyat yang keluar parti masing-masing pula didakwa sudah meletak jawatan.

Sementara itu, Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham pada sidang akhbarnya beberapa jam selepas itu menjelaskan Pakatan Rakyat sebenarnya mahu membawa usul undi percaya terhadap kepemimpinan Mohammad Nizar sebagai Menteri Besar yang sah.


Disini nampak jelas kepada kita, bagaimana putar-belit yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat untuk mengelirukan rakyat.Mana keadilannya, kalau dah digantung wakil-wakil rakyat..kemudian hendak diajak mengundi. Rakyat Perak lihatlah sendiri, betapa bahayanya Pakatan Rakyat. Sanggup buat apa sahaja untuk menipu rakyat..

Tiada ulasan:

ABLEWISE

AdBrite

Your Ad Here
MoreNiche Affiliate Program