Selasa, Februari 02, 2010

BERTELAGAH ...APA DAH JADI?!

Semalam, riuh rendah dalam surat khabar cerita pasal YB PAS dan YB PKR bertelagah sesama sendiri. Tapi, yang seronoknya bila bertelagah begini, dikatakan macam bergaduh laki-bini. Maksudnya, bergaduh sekejap sahaja, nanti berbaiklah balik. Bak kata Seniman Agung, Allahyarham Tan Sri P.Ramli dalam sebuah lagunya, "Sedangkan lidah lagi tergigit, ini kan pula suami isteri.." Tapi, sejauh manakah hakikatnya???? Rakyat tertipu dan ditipu lagi.

Soalnya sekarang, di manakah letaknya "kebenaran"? "Kebenaran" yang dimaksudkan ialah sama ada sesuatu yang dinyatakan oleh si pengkeritik itu "betul" atau "salah"? Kalau betul, yang perlu disiasat ialah yang kena kritik, dan bukannya si pengkritik. Tetapi, ini sebenarnya tidak berlaku? Apakah dasar politik yang mereka amalkan, yang mana selama ini mereka sering melaung-laungkan bahawa dasar dan amalan politik mereka baik dan "best in Malaysia".

Suka saya memetik kata-kata seorang Pensyarah politik:
"Keterbukaan dalam sesebuah parti perlu dalam memastikan parti tersebut terus berkembang dan ahli yang dikenakan tindakan perlu menerimanya dengan baik.". Tambahnya lagi:
"....beliau berkata, sekiranya sesuatu isu timbul, parti tersebut perlu mengkaji sama ada kenyataan pemimpin tersebut menjejaskan parti ataupun tidak".

Tiada ulasan:

ABLEWISE

AdBrite

Your Ad Here
MoreNiche Affiliate Program