Sabtu, Februari 13, 2010

MENGAPA MINTA ITU DAN INI?

Masa Pakatan Rakyat(PR) memerintah Perak beberapa bulan dahulu, ADUN Barisan Nasional (BN) masa itu jadi pembangkang, tiada minta apa-apa syarat pun dari Pakatan Rakyat(PR). Kenapa? Mereka (ADUN BN) sudah sedia maklum sudah tentu tidak akan dilayan. Maklumlah, baru dapat kuasa memerintah negeri, tentunya ego memaharajai hati dan otak. Mana dia orang (Pakatan Rakyat(PR) hendak pedulikan semuanya ini. Masa itu, orang kata "tolak pun tak rebah". Apa hendak dihairankan. Rata-rata ADUN BN dan penyokong-penyokongnya diperli-perli. Sazya masih ingat semua peristiwa ini..Tapi, seronok juga kala-kalau ada perubahan. Namun, dari sehari ke minggu, minggu ke bulan, tiada apa sebenarnya yang berlaku. Tanah-tanah diberikan kepada "kroni-kroni" mereka. Syarikat ditubuhkan untuk menjalankan projek-projek kilat yang diwujudkan.

Sekarang, bila sudah tidak jadi pemerintah, macam-macam pula syarat dikenakan kepada kerajaan negeri.Kononnya, untuk berbakti kepada rakyat.


Suatu petikan dari Sinar Harian;

Buktikan jika benar kerajaan telus:Nizar...Pembangkang tiada masalah beri kerjasama jika diberi kemudahan.



"Kami bukan letak syarat tinggi, sekadar memohon supaya beri kebenaran kepada kami, ADUN Pakatan Rakyat (PR) menggunakan segala kemudahan prasarana disediakan untuk bertemu rakyat".

Bacaan lanjut: PEMUDA PELAPIS


Tiada ulasan:

ABLEWISE

AdBrite

Your Ad Here
MoreNiche Affiliate Program