Selasa, Jun 24, 2008

CERITA BOHONG

Mai baca berita ini...
Akhir-akhir ini rakyat Malaysia telah 'dianugerahkan' dengan siri-siri pembohongan pemimpin utama negara (Petikan kata mereka)

Bercakap pasal cerita BOHONG ni, semua orang bohong. Pemimpin PKR, DAP dan PAS pun bohong. Tak payahlah cerita pasal orang lain. Tengoklah bohong pemimpin-pemimpin Pkatan Rakyat. Dalam manifesto macam-macam, tapi mai dok buat macam lain. Alasan yang dibagi mudah. Kami tak jadi "kerajaan pusat". Cakap apa ni. Kalau dah cakap tu buat saja le... jangan cari alasan. Baru ni, saya pi Kedah, jumpa seorang guru Ugama Sekolah rakyat... Saya kata la syok la hampaa. Dia kata syok apa , lagi teruk ada....

Tengok ni satu lagi cerita dalam surat khabar depa...
Kemenangan Pakatan Rakyat membawa harapan rakyat yang cukup tinggi. Kita tidak tahu sama ada kemenangan itu disebabkan manifesto yang kita kemukakan atau kerana hasrat rakyat untuk berubah. PAS dan KeADILan membawa konsep negara berkebajikan. Saya melihat sepatutnya kita boleh buat lebih daripada itu. Mungkin oleh kerana idealisma sewaktu kita menjadi pembangkang dahulu, kita tidak tahu realiti apabila kita menjadi kerajaan.

Sekarang, dalam kerajaan, kita perlu menimbang dari segi kewangan. Bagaimanapun sepatutnya lebih banyak lagi yang kita boleh capai dalam tempoh 100 hari khusus kepada apa yang kita beri kepada rakyat.


Komen: Sekarang baru hampa tau. Masa dulu cakap senang.... nak bagi air free pun hampa terkancing gigi.. Cakap banyak lagi nak bagi , apa dia? Kalau nak banding dengan Kerajaan BN bagi kat rakyat ...ibarat langit dengan bumi. Tapi, rakyat tak nampak... Pasai apa tak nampak, pasal telah didakyah oleh "politikus-politikus" yang gila kuasa. Rakyat lapisan bawahan memang cepat terpedaya. La ni, kerajaan tarik subsidi minyak baru kelam kabut. Dulu masa kerajaan bagi subsidi harga minyak, depa tak nampak. Cubalah fikir semasak-masaknya. Orang ajak kita benci kerajaan, kita pun ikut. Kita pangkah pembangkang, kita lagi susah.. Depa pi juga luar negeri. Laki-bini lagi pi sama. Kita dapat apa.. Ajak buat demonstrasi, kita ikut. Kena cekup masuk lokap, anak bini kita yang susah.. Depa macam tu jugak. Kita tertipu bila desebut "perjuangan rakyat". Mana ada perjuangan rakyat.. kita sudah cukup selesa dulu. Mai puak-puak yang ada kepentingan diri ni, hancur habis kita. Semua yang sokong mereka adalah bekas-bekas VVIP yang kecewa. yang tak dapat apa dalam kerajaan. Jadi, secara peribadi depa marak kat kerajaan. Kata BN mengamalkan kronisme la, rasuah la ... Depa pun kalau dah berkuasa pun macam tu.. tunggu tengokla. Sekarang ini, depa tak dapat lagi... depa laungkan "PERJUANGAN RAKYAT" le...Negara berkebajikan la.. Tapi, tak berapa hari memerintah terus isytihar LADANG BABI... masuk akal ka?

Zaman BN memerintah, pasal babi ni hentam bukan main. Gelar pemimpin-pemimpin BN ni macam-macam .... judi kena haram, berkawan dengan parti Cina dan India jadi kafir.. La depa pulak buat macam tu.. Mana hukum ALLAH yang nak ditegakkan. Takut penyokong lari... Fikir la.

Tiada ulasan:

ABLEWISE

AdBrite

Your Ad Here
MoreNiche Affiliate Program